diumenge, d’abril 27, 2014

Netvibes, Feedly i Scoop-it: eines bàsiques per a la curació de continguts

Avança el curs PLE: Aprendizaje conectado en Red i per tant les eines que anem treballant per anar construint i gestionant el nostre PLE.

Una de les activitats consistia en obrir un compte en una aplicació de sindicació de continguts, ja fos amb Netvibes o amb Feedly.



No hem va costar gaire decidir-me per Feedly, ja que, a part de ser l'aplicació recomanada pels tutors del curs, conec Netvibes des de fa temps. De fet al CFA Palau de Mar l'utilitzem com a pàgini d'inici de tots els ordinadors del professorat. Aquí ho teniu:


Pel que fa a Feedly, es tracta d'una eina realment interessant. Si bé fins ara utilitzava Symbaloo, crec que me em passaré a Feedly. De fet ja he instal·lat l'App de l'aplicació a la tauleta per a seguir investigar.

Ara bé, és una llàstima que Feedly no ofereixi una URL pública per a cada usuari, com ho fan Netvibes o Symbaloo, ja que les possibilitats d'interacció i, per tant, d'aprenentatge, serien molt més grans.

Fora de temari també s'ha comentat en el curs una aplicació que permet anomeda Pocket que permet afegir tot aquells enllaços que semblen interessant però que volem deixar la seva lectura per més tard. Pocket s'integra perfectament amb d'altres aplicacions, com ara Twitter i Feedly.


La darrera activitat, consistia en crear un compte a Scoop.it, triar un tema, obrir un topic i començar a curar continguts relacionats amb el tema triat. Certament aquesta ha estat una de les activitats més senzilles de tot els curs, ja que sóc usuari de Scoop.it des de fa uns mesos. De fet coneixia aquesta aplicació des de que se'n va parlar en la primera sessió del Seticpa del curs 2011-2012, com es pot veure en el dossier corresponent.

De fet tinc actius quatre topics amb finalitats educatives, però amb objectius i destinataris diferents. Són aquests:
  • Ciència al CFA Palau de Mar: es tracta d'un topic en el que recullo notícies de temàtica científica, relacionades amb el currículum de GES (Graduat en Educació Secundària) i CAM (Curs d'Accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà).
  • Multimèdia bàsica: aquest topic l'utilitzo per a seleccionar contingut relacionat amb l'ús didàctic de les imatges, l'àudio i el vídeo. Fa temps que vaig dissenyar un curs de formació del professorat amb aquest nom i des d'aleshores utilitzo l'etiqueta multimèdia_bàsica per a recollir informació i aplicacions sobre aquest tema, per exemple al blog o al Diigo.
  • Competic: El tercer topic s'anomena Competic, que es com, a Catalunya, s'anomenen els estudis d'informatica que s'ofereixen als centres de formació de persones adultes. Òbviament aquest topic està destinat als estudiants de Competic (Competències TIC) i en ell intento recollir notícies d'actualitat de diferents mitjans de comunicació, relacionades amb la informàtica i les tecnologies emergents.
  • La destil·leria: Finalment el darrer topic s'anomena com aquest blog: La destil·leria. En ell recullo informació sobre l'educació i les TIC



De fet aquesta mateixa setmana he trobat un post on s'explica com inserir widges de Scoop.it com el que podeu veure aquí sobre.