divendres, de desembre 05, 2014

Dispositius mòbils al SETICPA

El passat 11 de novembre va tenir lloc la primera sessió del SETICPA d'aquest curs. Aquí hi ha l'enllaç al dossier.

Després d'una breu introducció per part d'en @miquelfb, en @mudejarico en va fer una contextualització de l'ús dels dispositius mòbils i en acabar, s'ens va proposar "jugar" amb algunes de les aplicacions que havíem sortit al llarg de la presentació: com Showme, Youtube Capture, Soundcloud, Magisto, Lino, #GoVote, etc.


Em va cridar l'atenció el Showme, una app que converteix en un vídeo el que vas escrivint o dibuixant a la tauleta, alhora que, gràcies al micro de l'aparell, enregistra les explicacions que es van realitzant.

http://www.showme.com/

A més l'aplicació permet pujar imatges per tal de poder remarcar o escriure al seu damunt.



Showme a més, si ens registrem, permet pujar el vídeo enregistrat al seu servidor, de manera que queda disponible per a ser enllaçat o inserit a través d'un codi embed

Després del descans va tocar taller de Nearpod

Tal com s'indica al dossier de la sessió: "Nearpod és una plataforma que permet als professors i professores utilitzar les seves tauletes per gestionar el contingut dels dispositius mòbils de l’alumnat. Els docents poden fer servir Nearpod per compartir contingut amb els seus alumnes i per gestionar l’exposició d’aquests ja que combina presentacions i eines d'avaluació en temps real."

Després d'instal·lar l'app, logejar-nos amb el compte de Google i introduir el codi que ens va proporcionar el formador, als nostres dispositius va aparèixer la presentació que ens van compartir, i que es combinava qüestionaris que recullen les respostes en temps reals, vídeos, etc. L'aplicació permet, a més de respondre als qüestionaris, realitzar dibuixos i compartir-los amb el professor i amb la resta d'estudiants.

Imatge d'un qüestionari de Nearpod

Se'ns va comentar que Keynote permet exportar presentacions a Nearpod directament. Per tant, podem cercar presentacions a Internet, descarregar-les al Keynote, editar-les i exportar-les al Nearpod per a compartir-la amb els estudiants.

Es tracta doncs d'una magnífica opció per treballar en espais que no tenen la estructura de classe tradicional en que els alumnes estan orientats de cara a la pissarra. Ara bé, cal disposar dels dispositius mòbils, tot i que pot utilitzar en un model BYOT.


La sessió va continuar explorant d'altres apps, com ara Additio, un quadern del profe. Segons diu la seva pàgina web, Additio és una: "Aplicació creada per agilitzar les tasques diàries dels docents que utilitzen la tablet (Android o iOs) com a eina de treball. De funcionament fàcil i intuïtiu, inclou les funcions de quadern de notes amb càlculs de mitjanes, registre d’assistència, fitxes dels alumnes, calendaris, diari de classe... per a tants grups i alumnes com sigui necessari"."


De fet des de principis de curs ja utilitzava la versió gratuïta, amb una molt bona impressió, tot i que molt limitada. La versió premium, per 3,59 € ofereix moltes més possibilitats.

Següent app: Pocket, "...una aplicació de marcadors que es sincronitza a través dels dispositius. Es poden posar articles llargs o vídeos en cua per llegir i veure sense connexió." Molt útil pels que ens passem un munt d'hores a la setmana desplaçant-nos en metro i sense connexió a Internet

Lamentablement si el que es vol és veure un vídeo offline del YouTube, apareix un missatge que ens indica que "la mayor parte de los sitio web de vídeos prohiben descargar contenido. Debido a estas restricciones, no ofrecemos la posibilidad de ver vídeos sin conexión"

La sessió presencial no va donar massa més de si, si més no per a mi, però sempre ens queda el dossier per anar explorant més apps i les activitats online del seminari per a seguir aprenent.